HTML

Hirdesd itt a vállalkozásodat!

kalauz-hu-logo.png

Hirdess olcsón!

Sok mikro-, kis- és középvállalkozás küzd két alapvető problémával: egyrészt kevés a vevője, másrészt nincs pénze drága reklámkampányokra. Nos, nem feltétlenül kell egy vagyont fizetni azért, hogy új vevőket szerezzünk. Itt van az Internet, ahol olcsón is lehet sikeresen hirdetni... De nem mindegy, milyen internetes megjelenést választunk magunknak!

A nagy televíziós- és óriásplakát reklámkampányokat csak multinacionális cégek, óriásvállalatok tudják megfizetni. Kis- és középvállalkozásoknak elérhetetlen az ilyen reklám. De ha netán volna is rá pénz, akkor sem biztos, hogy szükség lenne ilyen típusú reklámpénz-szórásra!

A kis- és középvállalkozásoknak a célközönsége nem az egész ország összes lakója. Vannak ugyan, akik szeretnének - és valamilyen szinten tudnak is - vásárlókat szerezni az ország távolabbi részeiből, de a legtöbbjüknek szűkebb a célcsoportja. Vagy területileg (pl. élelmiszerboltok), vagy nemek szerint (pl. női vagy férfiruha-bolt), vagy érdeklődési kör szerint (pl. horgászbolt), vagy valami más jellemző szerint (pl. autószerelő, vízvezeték-szerelő). Ahány termék vagy szolgáltatás, annyiféle célcsoport.

Nos, az első szabály, hogy érdemes a reklámozás (szép szakszóval: marketingkommunikáció) elindítása előtt alaposan átgondolni, kiknek is szól az én termékem, szolgáltatásom, tehát kik alkotják a célközönséget, amelyiknek az adott reklámüzenetet el kell juttatnom!

Aztán át kell gondolni, hogy milyen módon lehet elérni őket. Hogyan lehet odacsempészni eléjük a reklámomat! Ez néha nem is egyszerű dolog. Meggondolást igényel, melyik célcsoport - vagyis a vevőim - milyen újságot olvasnak, hol laknak, hol fordulnak meg, ahol valamilyen hordozón eléjük tárhatom a reklámüzenetemet. A kísérletezés és a megoldás idő- és pénzigényes.

Van azonban egy csatorna, ahol - ha a vállalkozások jól használják -, maguk a vásárlók találják meg a marketingüzeneteket. Ez a csatorna nem más, mint az Internet. Emberek ezrei, tízezrei ülnek oda a számítógépükhöz nap mint nap, és beírják a Google keresőmezőjébe annak a valaminek a nevét, amit keresnek.

A Google pedig segít. Segít megtalálni azokat a weboldalakat, amelyeken az adott "valaminek" (terméknek, szolgáltatásnak) a neve többször előfordul, tehát nagy valószínűséggel választ adhat a kérdező kérdésére.

Azaz itt a reménybeli vásárló tudatosan keresgél. Információt keres arról, amit szeretne megvenni, megrendelni. Arról, ami megoldást kínál az ő problémájára, ami képes kielégíteni az igényeit.

A hagyományos reklámozásnál a hirdető vállalkozásnak kell nagyon aktívnak lennie. Az Internetnél a potenciális vevő az, aki aktív. Aktívan keresgél. Valamilyen szinten persze a vállalkozó is aktív, hiszen létre kell hoznia azt a weboldalt, ahol termékét, szolgáltatását kínálja. De mégis: a vevő az igazán aktív.

No mármost: ha a vállalkozó tudja, hogyan lehet elérni, hogy weboldala a Google egyik kedvence legyen (a találati listán az első oldalon, annak is lehetőleg az élén díszelegjen), akkor nagy esélye lesz arra, hogy sokan kattintanak a weboldalára, abban a reményben, hogy számukra értékes és hasznos információkra akadnak.

Egy weboldal ma már szinte fillérekért létrehozható. Vagyis a legolcsóbb hirdetési eszköz napjainkban. És mivel a lakosság több mint fele rendszeresen internetezik, elvileg igen széles körhöz lehet vele eljuttatni az üzenetet.

Persze ha ez ilyen egyszerű lenne, akkor mindenki csak az Interneten hirdetne, sehol másutt! De ez nem ilyen egyszerű! Van néhány - nem túl sok - speciális trükk, amit ismerni kell, hogy eredményes legyen egy kisvállalkozás weboldala, vagyis online marketingje (bár egy weboldal nem egyenlő az online marketing egészével!).

Ha tehár az érdekel, miként lehet eredményessé tenni egy kisvállalati webes megjelenést, olvasd el majd az itt sorakozó bejegyzéseket. Mert pont ezt a témát szeretném a következő hetekben körüljárni.

 

komment

süti beállítások módosítása